måndag 2 mars 2009

Men Fy Fan.....

Jag tror jag måste spy............

När man går förbi nån på gatan som ser tillsynes hyfsat fet ut så är det väl ok. Det är ju oftast deras egna val även om dom gärna säkert ljuger för sig själva och skyller på dålig ämnesomsättning......

Men för helvete.......när man kommer in för att få sig en stunds mysande med lite skön avslappning på badhuset och ser samma människor men med nästan utan några kläder (då lägger jag en pizza och går ut, jag mår illa..........) då börjar man fundera....

Kam man inte göra som i Malaysia göra otroligt tramsiga lagar för att kunna styra invånarna till bättre vetande. Första lagen borde vara ungefär så här:

På allmänna platser framförallt badhus eller område där minimalt med kläder krävs så är maxvikten 110kg med förutsättning att kilona är jämt fördelat på kroppen och inte endast på en punkt. Hängbuk, fetarsle, cellulitlår eller hårig rygg bestraffas med elchocker med hjälp av vatten och brödrost samt böter på motsvarande 1 årsinkomst och om du är arbetslös så får du jobba av din skuld med att göra det som passar ett vårtsvin som dig............putsa fötterna på en sugga så dom alltid är blanka och fina.

Jag tror med en sådan lag så hade jag sluppit springa till toaletten och spy när jag trallar in på ett badhus..........


Och för helvete, om du nu skiter i hur du ser ut så kan du väl åtminståne köpa några badshorts där du inte bara visar hela springan utan där man slipper se pungen hänga ut och dingla i solskenet.


Vårda ert yttre, det är ändå det som alla endast ser och bryr sig om........nä fy fan.......


Nu måste jag gå och stoppa i mig lite fler solrosfrö och vatten för jag tycker fan inte om brödrostar och grisfötter..... :)

5 kommentarer:

  1. hej fredrik...
    Tycker du är lite för utseende fixerad.:) Tänk så här istället: Tänk att dessa vågar att gå på badhus och att deinte skäms över det... Tror de mår redan dåligt att var as stora och har svårt att ta tag i detta... Jag själv är stor som du vet, så då menar du att jag ska stanna hemma och inte få bada för att en som du inte fixar att se stor vuxna människor?? Jag bara undrar? Inget på hopp eller så.. I och för sig sågör jag ju något åt min vikt men ändå. Tycker det är att vara dömmande,men vi alla är olika..Visst kan jag oxå tycka lite att det är oinbjudnade att se männsikor som är riktigt feta men jag dömmer de inte och framför allt kan jag ju bada med dem mm. De har kanske svårt att ta tagi sitt problem, har kanske ingen som kan stötta dem och hjälpa dem..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fyfan vad arg jag blir..Vi kanske inte tycker om sånna snobbar som dig....
    Ta reda på varför dom är tjocka istället, kan vara medecinskt och inte alls deras fel.
    Det är inte fettet som gör människan utan hjärtat...
    MVH
    "Flodhästen" hmmm =(

    SvaraRadera
  3. haha nu javlar har du rort runt i grytan. alltid kul med lite drama i tillvaron..

    SvaraRadera
  4. Var du inte i dambastun när du var liten, du får mig att tänka på Robert (Robban) Broberg om ett gäng dinosaurier som sitter och stångkar med hängande bröst............

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt och hållet med dig. Är själv lite mullig på magen efter två barnafödande (ingen ursäkt jag vet) ... men jag väljer mina badkläder med omsorg för att andra skall slippa mina små valkar (ja de är väldigt små)!!!
    Eva

    SvaraRadera