lördag 14 februari 2009

Film Film Och Åter Film

Dom som känner mig vet att jag tillbringar så ofta jag kan några timmar med filmtittande. Vissa samlar frimärke andra spelar innebandy jag kollar film för att slappna av.


Om det är någon som läser detta och undrar om någon film, om den är bra eller dålig så är det bara att fråga eftersom jag förmodligen redan sett den.


Så detta blir första recensionen på denna blogg men långt ifrån den sista.


Igår såg jag Boogeyman 3.........ni som sett dom två andra vet ungefär vad det handlar om.


Denna film handlar om vår tro till det onda. Den generella regeln för film är så här, mer bröst och nakna kvinno kroppar dessto sämre film. Brukar vara en rätt bra regel. Detta var en skräckis mer åt splatter skräckis än åt psyk skräckis. Handlar om några tjejer på en skola som tror på Boogeyman som är ett monster som frambringas när någon tror på honom. Vilket innebär mycket blod och splatter och nakna kroppar. Med det tråkiga blir att den är väldigt förutseende som många andra såna filmer :(


Men dock så fanns där tillfälle som man hoppade till och fick gåshud över hela kroppen, vilket gjorde den ändå sevärd.


När det recenseras olika saker så brukar dom använda getingar, stolar och lite annat blandat.


Jag skall använda mig av något kanske lite annorlunda..................kommer använda .........Captain Morgan som råkar vara en favorit dryck................skalan är 1-5..........1-riktigt usel och jag går hellre och spyr och äter myror än att jag ser den igen, 5-denna film berörde mig så jäkla mycket så jag håller på att spricka och vill se den 100 gånger till..........och då var det klart................


Boogeyman 3 får av mig 2 av 5
Hoppas det är till er förnöjelse :))

1 kommentar:

  1. Hmmm, hörru Oscar... hrm - BrunettFreddan menar jag. Betyder denna skala att det krävs 2 flaskor rom för att Boogeyman3 ska bli bra? Så en film som får 5 av 5 måste vara riktigt urusel för det krävs 5 flaskor att ta sig genom den? ;-) //Anna

    SvaraRadera