lördag 7 februari 2009

Gott och Blandat

Sitter och funderar på andras bloggar, detta kan säkert bli lite känsligt man vill ju inte frysas ute pga kommentering av andras konstverk.

Jag har förstått nu att majoriteten av alla bloggar handlar om det dagliga..........jag var och fika med henne, skall på bio, har shoppat byxor, skall på kändisfest osv......och det är väl helt ok att skriva om vad som händer i sitt liv...

.....men fy fan va tråkigt det är att läsa.....vem fan bryr sig om vad den enskilda personen gör från dag till dag, shoppar, läser, skottar snö, äter, fikar, bio, sex, inte sex, färgar hår, spänner musklerna framför spegeln osv..............men sen så slår det mig att jag har helt fel.

Detta är precis vad svenska folket ÄLSKAR att läsa om, det vardagliga tråkiga men ändå upplyftande. Som en såpa på nätet som The Truman Show men i text form. Att detta tilltalar dom stora massorna har jag svårt att förstå för fy fan vad tråkigt det är att läsa.

Man skall absolut inte vara dömande mot vad andra gör, bara för en sak inte är mitt intresse så betyder inte det att det är samma för grannen. Alla är vi olika med olika smak och tycke viket gör oss unika, var och en av oss.

Jag läste tidningen där det stod om någon vid namn Blondinbella....hmmm tänkte jag.....det står att hon blivit rik och att hon har väldigt många som läser hennes blogg. I min enfaldighet så trodde jag att hon måste skriva något riktigt extravagant som är så enormt intressant så det tilltalar massorna.......................




men vad ser jag till min stora fasa..........................



Jag vill tacka Blondinbella i detta inlägg, för det var på grund av henne som jag började blogga. Det var tack vare henne som jag valde mitt, i mitt huvod roliga namn på bloggen. Det var tack vare henne som jag insåg att, kan hon kan jag men på mitt sätt. Fröken Löwengrip verkar vara en charmerande dam med både hjärna och charm, tråkigt att hon åkte ut så tidigt ur Let's Dance men hon överlever säkert nog ändå.

Jag hoppas oxå så småningom att jag kan leva ett glamoröst liv genom annonsering på min blogg.................har bara ännu inte hittat vems eller vilka knappar jag skall trycka på.....................


Sov Gott Och Blogga På Alla Superbloggare I Landet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar