torsdag 19 februari 2009

Vad äckliga dom ser ut




Har blivit en liten tradition att titta på tv4 fakta, om ett program där det bara handlar om födslar. Både födslar som är som det skall men även när det går åt h-vete.

Efter suttit och sett 10 blodiga små kulltingar ploppa ut så är man rätt avtrubbad. Men framförallt så har man fått en bra bild vad som kan hända vid en förlossning på både gott och ont.

Nä tack jag tackar för mig, tur det inte är vi män som skall krysta ut den stackars lilla saken som säkert haft det väldigt hemtrevligt och mysigt i sin lilla ballong.


Jag nöjer mig med min förkylning som är tillräckligt obehaglig för kropp och själ.


Visst är barn fantastiska på alla sätt och vis. Det är väldigt lätt att glömma att för några år sen så var det vi som rev ner saker, spillde på det ny skrubbade golvet, slog sina syskon och var allmänt jobbiga.


Barn kommer alltid vara barn och hur man kan välja bort ett för det är fel kön är märkligt. Min teori är att det måste vara något religöst bakom, kanske fördomar men svårt att se någon annan anledning.
Men är det mer eller mindre rätt att välja bort ett blivande barn pga kön som det är att välja bort pga våldtäkt, för ung, fel pappa, dålig ekonomi osv............


Har anledningen någon betydelse igentligen??? Slutsumman är ändå desamma.


Men visst, kan väl hålla med om att abort inte skall användas som preventivmedel, men även den bästa kan göra fel............


Jaja.......oavsett så ser nyfödda barn, innan dom torkat av dom äckliga ut!


sov gott världen......

1 kommentar:

  1. Vänta ska du se hur olika dessa små klumpar kan se ut när de väl kommer. De kommer ut från samma ballong men de ser helt olika ut.

    SvaraRadera