fredag 6 februari 2009

Godnatt mina vänner


Så var man äntligen hemkommen efter en hård och aktiv dag. Är det meningen att man skall jobba tills man stupar endast för att få det att gå ihop.....man undrar...

Men så kom jag att tänka på en herre som vi stötte på i Las Vegas som fick mig att tänka på hur bra man har det och att det kunde vara värre.
Denna herre satt på bron från MGM när vi promenerade förbi, herren hade en utmärkt smak av humor som jag tyckte om. Dock var det kanske inte så mycket humor från hans sida men det gav oss dock lite småfnitter med en eftertanke.

Som många andra uteliggare i USA som tigger pengar, så har dom oftast en skylt där det står att dom behöver pengar till mat men det som gav oss vårt lilla fnitter var att hos denna herre som låg vid ena kanten av bron så stod det något annorlunda något i stil med följande " Why lie i need money for liquor" vilket var väldigt ärligt. Men eftersom vi redan passerat med flera steg och vår tanke verksamhet kanske inte var den snabbaste vid detta tillfälle av olika anledningar så fick man en känsla att man vill donera lite dollars, men eftersom stegen redan tagit oss vidare och nämre nästa bar så avstod vi, dock med ett lite dåligt samvete..........

Slutkontentan av detta var att....sluta gnälla om småsaker och ta en sup så mår du bättre, men framförallt vänta inte på att dit liv skall starta, du är redan mitt uppe i det.

Sov Gott


(jag vill leva la dolce vita ååå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar